המדריך האולטימטיבי לגבייה נכונה ואוטומטית ותמחור נכון של אימונים אישיים וקבוצות כושר.
כל מה שמאמן כושר צריך לדעת על איך וכמה לקחת? חלק 1

מאחר ושאלה זו עולה בקרב הרבה מאמנים, החלטתי לכתוב מדריך מקיף שעונה כמעט על כל השאלות בנושא תמחור אימונים אישיים, קבוצות כושר ואופן הגבייה הנכון. כך שיפסיקו ימי המרדף אחרי התשלום החודשי והפחד שמה הם לא יחדשו לסדרה נוספת.

ראשית נתחיל בכך שמאמן כושר צריך להיות עסוק בשני דברים.
האחד הוא לאמן ולהיות מקצוען בתחומו וזה אומר להיות עסוק בחקר, התחדשות ולמידה מתמדת.
הדבר השני, הוא לנהל עסק שפועל בצורה יעילה ואפקטיבית וככל האפשר אוטומטית בכך ניתן יהיה לפנות את זמנו לשיווק ופיתוח עסקי ומקצועי.

עולם האינטרנט פתח בפנינו את האפשרות הנוחה, הזולה והזמינה ליצירת מנגנונים אוטומטיים שחוסכים לנו את המשאב היקר בעולם והוא: הזמן. והמשאב החשוב לא פחות והוא: הכסף שלכם.

במאמר הבא אציג את המנגנונים החשובים שאותם צריכים לאמץ מאמני כושר, ממאמנים בראשית דרכם ועד ותיקים ומנוסים. וזו על מנת להתייעל בתהליך העבודה ביום יום ולייצר צמיחה עסקית ורווחה כלכלית.

הפקת מסמכים.
מי שעדיין לא שם לב, תמו ימי פנקסי הקבלות והחשבוניות. כיום, ישנם חברות שמספקות שירותים שונים להפקת חשבוניות אוטומטיות הנשלחות ישירות לכתובת הדוא"ל של המתאמנים שלכם. כמעט כל חברה כזו מספקת לכם גישה נוחה קלה וידידות גם מהנייד עם הרשאה לרואה החשבון שלכם ומכאן הדרך סלולה לחיסכון בזמן יקר.

אני זוכר איך בעבר הרחוק הייתי עסוק מידי סוף חודש לרשום את כל החשבוניות מס לכל המתאמנים בקבוצות שלי. למי שלא כל כך מבין למה הכוונה, אסביר. מכל מתאמן ביקשתי 12 צ'קים למהלך תקופת אימונים שנתית. ובמעמד קבלת תריסר הצ'קים הייתי מוציא קבלה אחת במעמד קבלת הצ'קים (כמתחייב בחוק) ורושם על גביה את כל פרטי הצ'ק. (תחשבו על כל הספרות) ואז מידי חודש כאשר הגיע מועד הפקדת הצ'ק של אותו חודש הייתי צריך להוציא חשבונית מס. עכשיו תחשבו על כמות של 30-50 מתאמנים אישיים וקבוצות שלקראת ה1 וה 10 לחודש אני צריך להוציא את כל החשבוניות הללו – בכתב… אני ואשתי היינו יושבים שבתות על זה.

איך זה עובד היום?

אתם חוברים לחברה שמפיקה מסמכים חשבונאיים ופותחים חשבון.
וכאשר הלקוח משלם לכם, אתם מקלידים את הסכום (במזומן) ואת שאר הפרטים אם מדובר בצ'ק. המערכות הללו יודעות לזכור את הפרטים ואז כל שנותר בפעם הבאה הוא לסמן ב V ולשגר את החשבונית הבאה.  קולטים? מה שלקח לי פעם לשבת ולכתוב כמה שעות… היום נעשה בסימון ב V ובזמן של פחות מדקה כל המתאמנים שלי מקבלית את החשבוניות שלהם. (יש יותר מהיר מזה, המשיכו לקרוא)

סליקה בכרטיס אשראי

אז נכון, ימי הדינוזאורים תמו ואיתם גם ימי גביית הצ'קים. אתם תמצאו שמתאמנים רבים שלכם ישמחו לשמוע שהם יכולים לשלם לכם בכרטיס אשראי. הנוחות שבגבייה תגלה לכם אפשרות נוחה יותר לספק מוצרים נוספים מעבר לשירות שלכם ויכולת מעקב מסודרת בהרבה מהעסקות עם צ'קים ומזומנים.
מזומן? לקחת כסף כל פעם במזומן זה לא הדבר הכי מומלץ ולמה? כי חלק מהכסף לא יכנס לחשבון ואז התמונה בחשבון הבנק שלכם לא תהיה אמתית, ומכאן המעקב לאן הכסף שלכם 'הולך' יהפוך למאתגר ובלתי מסודר.
צ'קים? ואו, אתם יודעים כמה זמן יקר תחסכו מלעמוד שעות מול מכשירי ההפקדה בבנק ואז לגלות שאחד מהצ'קים בלוי, השני לא כתוב ברור והשלישי בכלל ללא כיסוי ולכו תרדפו אחרי אותם לקוחות כמה ימים ובינתיים החשבון שלכם מתחיל לפתח רעב מדאיג. מה גם, שחוקי מרפי פועלים כאן ועד שתמצאו זמן ללכת לבנק, המכשיר יהיה תפוס או תקול. אז נכון, היום יש אפשרות לסרוק את הצ'קים מהנייד האישי שלכם, אבל בקרוב גם שיטת התשלום העתיקה הזו תלך ותעלם, תחסכו את הזמן ותתקדמו!

תשלומים? חשוב לשים לב, כי עניין התשלום לאימונים אישיים בתשלומים לא תהיה יעילה כל כך, וזאת מאחר ובכל חודש הלקוחות שלכם יצטרכו לחדש עסקה ואז יהיו כפלי תשלומים שיביאו את המתאמן שלכם להרהורים מיותרים לגבי אם ימשיכו את השירות איתכם. ולכן, כל העניין בסליקה באשראי הוא נוחות בהעברת הכספים מצד המתאמן אל החשבון בנק שלכם. אבל בדרך אחרת (המשיכו לקרוא).
איפה הקא'צ הגדול בעבודה עם האשראי?
שתצטרכו להתעסק כל חודש/סדרה לשלוח קישור ללקוח, ואז מתחילים להתעסק ברדיפה בלתי פוסקת אחר הגביה אני לא יודע מה אתכם, אבל אני תמיד שנאתי את אותו אימון שהייתי צריך להזכיר למתאמנים שלי שסיימנו סדרת אימון או שהתחלנו "כבר מלפני שבועיים" סדרה חדשה והכסף עדיין לא שולם. לגבי זה יש פתרון מדהים והוא תשלום על ידי סליקה בהוראת קבע ועל כך נדבר עוד מעט.
אגב, אם הבנתם את המשתמע מדברי נכון, אז כן. תמיד.
אבל תמיד אתם מבקשים כסף מראש! ומבעוד מועד.
הכוונה היא, נניח שהגיע אליכם מתאמן חדש, והוא מתחיל להתאמן אתכם וסגרתם אתו 10 אימונים לפי 150 ₪ למפגש. אתם מבקשים ממנו לשלם כבר לפני האימון הראשון! כן, 1500 ₪ אצלכם ביד לפני שהתחלתם את האימון הראשון! זה אפשרי וזה עובד אצלי כבר יותר מ 10 שנים אז זה יכול לעבוד גם אצלך בעסק אם עדיין זה לא קרה עד כה. סיכמנו. גובים מראש. יש דרך מעשית לעשות זאת ברוח טובה מול הלקוח החדש, לשם כך המשיכו לעקוב אחרי הפוסטים שלי 😉 ועל כך ארחיב בפירוט בחלק ב של המאמר.

אז איך זה עובד?

אתם חוברים לחברה שמבצעת סליקה של כרטיסי אשראי. מה זה סליקה? תחשבו על מתווך. מתווך שנותן לכם דלי שאיתו אתם פונים למתאמן שלכם. אותו דלי זה קישור לדף אינטרנטי שבו רשום סוג השירות שלכם והעלות שיש לשלם עבורו. שם ימלא המתאמן את פרטי האשראי שלו ובסוף החודש חברות האשראי הגדולות (ישראכרט, לאומי קארד וויזה כאל) מכניסות את היד לדלי (למערכת הסליקה), שולפות את המספרים וגובות את הכסף מחשבון הבנק של המתאמנים שלכם, שומרות משהו לעצמן (עמלות בין 1.5% ל 2%+) ומשם מעבירות את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלכם. בדרך, אתם תשלמו גם תשלום חודשי מוסכם מראש לחברת הסליקה. כדי לעשות זאת, יש שתי אפשרויות עיקריות.

  1. לבדוק מול חברת הסליקה אם הן פונות לחברות האשראי בשמכם, מבקשות מס' ספק (מספר עסק שלכם אצל אחת מחב' האשראי הגדולות) או
  2. שאתם תצטרכו לעשות זאת בעצמכם ולתווך בן חב' האשראי שבחרתם לבין חב' הסליקה. ישנן חברות שמציעו עבודה יחד מול חברות נוספות שעובדות מול חב' האשראי ובכך חוסכות את התקשורת המייגעת מול החברות הגדולות אך לשם כך גובות עמלות סליקה גבוהות יותר. 2%+

הוראת קבע (באשראי)  הקץ למרדף החודשי אחרי הכסף

הפתרון האולטימטיבי שיעשה לכם חיים טובים, מושלמים, שלוות נפש וחיי עסק יציבים יותר ועל הדרך, יתרום להתמדה שלהם .. אסביר.

על המאמן לבסס שיטת גבייה אוטומטית אשר תחסוך בזמן 'התעסקות' מיותר של גבייה מידי אימון/חודש או תקופה ואי נעימות מתחדשת כל פעם.  הדרך הנכונה ביותר ליצור יציבות עסקית היא לבצע גבייה ע"י סליקת כרטיס אשראי בצורה של הוראת קבע המתחדשת אוטומטית כל חודש. את אותה הוראת קבע ניתן לשנות, להקפיא או לבטל בכל עת. בכך, יוכל המאמן לקבל תמונת מצב ברורה של כמה כסף במדויק הוא אמור לקבל בסופו של כל חודש ומכאן לתכנן חיים אישיים ועסקיים מסודרים יותר.
גם למתאמן, צורה זו גורמת לו לתחושה של רצינות ומחייבות לתהליך דבר שיכול להוביל בסופו של דבר להתמדה ותוצאות. וזו משאת נפשו של כל מאמן.  יציבות עסקית+ חיסכון בזמן+ שירות ללקוח.

עכשיו בטח לחלקכם שקוראים שרות אלו, מסתובבת המחשבה בראש של: "מה קורה אם מתבטל אימון? מה, קורה שיש חגים באמצע? חופשות? מחלות"?
יופי, עכשיו אנחנו מבינים ששני הצדדים גם המאמן וגם המתאמן מחויבים להגיע לפגישות אימון. ואם הן בוטלו מסיבות מוצדקות, לא נורא, משלימים את אותן שעות בשבוע הבא. כן, זה מחייב אני יודע. אך כך צריך לפעול עסק שמכבד את עצמו. מחויבות של שני הצדדים להגיע לכל מפגש. במקרים חריגים, אפשר פשוט חודש לאחר מכן לעדכן את גובה התשלום ולקזז מהחודש הקודם בלחיצת כפתור. כך גם נפעל אם אותו מתאמן ירצה להוסיף אימונים.

באימוני קבוצות, זה פשוט עוד יותר. המתאמן שלכם ישלים אימונים שהחסיר בימים אחרים בקבוצות אחרות. והתשלום לא ישתנה. ממש כמו חוגי ילדים, אין הבדל. "הגעת/לא הגעת שילמת – עלייך (המתאמן) האחריות להגיע למפגשים בדיוק כפי שעלי (המאמן) לבוא לאמן". יש לכם בינתיים רק קבוצה אחת?  תקפידו שהם יתמידו. אתם הרי לא רוצים להסתפק בקבוצה אחת. ואם הם יתמידו והקבוצה תגדל – יהיו לכם כבר 2 קבוצות – ופתרתם את הבעיה של ההשלמות ואיתן גם 'ההתחשבנויות' המיותרות!

דבר נוסף שאני אוהב בצורת תשלום זו הוא, שבמיוחד בקבוצות לא צריך לבקש מכמות גדולה של מתאמנים בכל חודש לחדש תשלום. והכי יפה, זה שהתשלום השנתי לא תופס מסגרת וזאת מאחר שבכל חודש נעשית גבייה מתחדשת אוטומאטית לאותו חודש עצמו מה שיצמצם את האפשרות להתנגדות הלקוח שלכם לתשלום באשראי ואף יעודד הסכם התקשרות ביניכם. להבהרה נוספת,  מדובר בעסקה חודשית המתחדשת אוטומטית ולא עסקה שנתית שמתחלקת ל12 תשלומים (מה שתופס מסגרת גדולה) ובכך היתרון הרב.

כדאי מאוד לשאול מאותה חברת סליקה האם היא מספקת את האפשרות להוראות קבע. לא כל חברה מאפשרת זאת. וחשוב להבין שלשירות זה חל תשלום נוסף אבל שווה בהחלט. חשוב גם לשאול על האפשרות שהתשלום אכן יתחדש באופן אוטומטי ולא על ידי הזנת קבצים מעודכנים של הלקוחות שלכם בכל חודש מחדש. אנו מעוניינים באוטומציה מלאה – זוכרים?

למה שהלקוח ישלם לי מראש לתקופה ממושכת?

הכל תלוי בתפיסה שלנו כמאמנים, אם 'נסדר' אותה – נוכל להעביר מסר נכון מדויק ומשכנע לקהל שלנו. והרי ההסבר: מאחר ואנו עוסקים בשירות המאופיין בתהליך (דגש: תהליך!) ליצירת שינוי בריאותי/אסטטי/הישגי וכו' וכדי ליצור מצב כזה בקרב מתאמנינו, זה מצריך עבודה משותפת לטווח ארוך (לפחות שלושה חודשים כדיי לייצר שינוי כזה או אחר נכון?) ואף לתקופות ארוכות יותר של שנים. ולכן, לקוח חדש שבאמת באמת רציני ומוכן לשינוי משמעותי יבין ישר שמדובר בתקופה שהו צריך להיות אתכם, מכאן ההכרה שלו בהבנה למה אתם מבקשים תשלום המבוסס על מערכת יחסים תקופתית.

חשוב להזכיר למתאמן החדש שהוא תמיד יוכל לבקש להפסיק את החיוב כאשר ייצא לחופשה או ירצה להפסיק את הפעילות אתכם. זה ירגיע אותם ויקנה להם ביטחון אתם לא הולכים להשתמש הפרטי האשראי שלהם לנצח.

 

מיזוג הפקת המסמכים סליקה והעברת הכספים

ישנן חברות שמספקות הפקת חשבוניות + סליקה.  וישנן חברות שמספקות אך ורק שירותי סליקה או הפקת חשבוניות ויש למזג ולתאם בין שתי החברות.  המלצתי היא לאגד את כל השירותים תחת קורת גג אחת. ולכן כדאי לאתר חברה שעושה את הכל יחד וזה סליקה + הפקת חשבוניות אוטומטיות.  דבר חשוב נוסף, במקביל לאיתור אותן חברות יש לבקש הצעות מחיר מחברות האשראי על גובה העמלות שהן לוקחות, עד איזה גובה עסקאות מבקשים תשלום חודשי קבוע ומאיזה רף מבקשים רק אחוז מסוים מכל עסקה. יש לוודא מול חברות הסליקה שהמערכת הוראת קבע שומרת את הפרטים של הלקוחות שלכם בצורה מאובטחת ביותר ושהגבייה תעשה אוטומטית על ידם מבלי שאתם תצטרכו להזין כל חודש איזשהו קובץ עם כל פרטי הלקוחות שלכם. שוב, אנו מעוניינים באוטומציה מלאה.