איך לגרום למתאמנים חדשים לבחור דווקא בך ולא במאמני כושר מתחרים ? על שיווק ומכירות למאמני כושר אישיים
שאלה שהמון מאמנים שואלים אותי במיוחד בתחילת הדרך והאמת היא זה אחד הנושאים הכי הכי חשובים לדעת אותם כבר בתחילת הדרך בתחום של שיווק ומכירות למאמני כושר אישי.
מי שיישם את הטיפ הזה יהיה לו הרבה יותר קל לבלוט מעל למתחרים שלו או אפילו לא יהיה לו מתחרים, המושג החשוב שכל מאמן כושר אישי או קבוצתי חייב להכיר בתחום של שיווק ומכירות למאמני כושר אישי הוא "בידול או ייחוד עסקי" ייחוד עסקי מייצג את כל מה שמבדיל בינינו לבין מאמני הכושר המתחרים שלנו.
מה שאנחנו רוצים לעשות הוא להפוך מדגים קטנים ששוחים בבריכה גדולה עם המון מאמנים מתחרים ועם המון תחרות לדגים גדולים ששוחים בברכה קטנה שבה אנחנו השולטים.
כשאני שואל מאמני כושר בתחילת דרכם במה אתם מיוחדים ושונים מהמתחרים שלכם?
בדרך כלל הם עונים, שהם עושים את מה שהם אוהבים ולכן השירות שלהם יהיה טוב יותר, הם מספרים לי כיצד הם לומדים ומטפחים את המקצועיות שלהם אבל, כל זה לא ממש מעניין את המתאמן המתעניין.
מאמנים מנוסים בד"כ מספרים לי כמה תעודות יש להם ואיזה הישגים יש להם, שהם אמינים מאוד ואוהבים את מה שהם עושים ושיש להם שירות נהדר. כל אלו הם תכונות נהדרות אך האמת הקשה היא שעדיין הם לא עונים לי על השאלה: במה אתה שונה מאחרים?
ולמה לא? כי הרי כולם אומרים שהם מקצועיים ושיש להם שירות מעולה.
תזכרו את זה: אל תהיו More of the same
אז איך בכל זאת בוחרים ייחוד עסקי מנצח?
2 אפשרויות מנצחות
- יש לבחור נישה של קהל יעד מסוים, מאמני כושר הרי יודעים לאמן מגוון אוכלוסיות, גברים, נשים, ילדים בני נוער, נכים, קשישים וכו' וכו'. אבל מאמנים שיחליטו לבחור להתמקד רק בקהל ספציפי ויתמחו בו יוכלו להשיג יותר פניות איכותיות וממוקדות שיעזרו להם להכניס יותר כסף. חשוב מאוד שתהליך הבחירה יבוא מתוך שיקול של שני פרמטרים. האחד הוא קודם כל מהלב, חשוב לבחור קהל שאליו אתם מוצאים חיבור, אמפטיה ויכולת תקשורת מצויינת איתם, קהל שתרגישו רצון עז לקום בבוקר ולאמן אותו בדרך למטרות שלו. השיקול השני הוא 'תגמול כספי'. חשוב לא פחות לבחור קהל שלו יש צורך ורצון לשפר יכולות ורצות להשיג מטרות בשילוב מאמן כושר. למשל הרבה מאמנים מבקשים לאמן ספורטאים אך המאמנים לא תמיד מודעים כמה אתגר כרוך בנושא ולבסוף מתייאשים כי אין להם את ההתכונות הנדרשות לאמן אוכלוסיה זו. קהל נוסף למשל הוא ילדים. אימון ילדים מחייב תכונות אופי מיוחדות ורגישות שיכולות לסחוף, לעניין ולרתק את הילדים על מנת שיפעלו בחדווה ובהתמדה. ברגע מאמן כושר אישי ידע לבדל את קהל היעד שלו ויפנה לקהל מאוד מאוד מצומצם יהיה לו קל יותר להביא מתעניינים חדשים שמוכנים לשלם הרבה כסף.
- לבחור תחום התמחות מסוים, זו הדרך הכי קלה לצאת מתחרות ולהיות שונים מאחרים. הרי מאמני כושר יכולים לבחור ולאמן כל אחד ולהשיג כמעט על מטרה שיתבקשו. אבל במקום זה תבחר להיות מאמן שמתמקד בהתמחות ספציפית מיוחדת. למשל מאמן כושר לילדים בעלי משקל עודף ולהפוך להיות המומחה מספר אחת בנישה זו – השמנת ילדים. במקום לבחור ולאמן את כל מי שפונה אליך תחליט להתמקד ולחדד את המומחיות שלך על ידי למידה והתנסות באותו נושא. כך, כל מי שיחפש למשל מאמן כושר לילד שלו, הוא יפנה למומחה מספר אחת בתחום. מה שיקרה לך כאשר תבחר לעבוד בנישה מאוד מסוימת, זה שהרבה יותר אנשים יגיעו אליך כי אתם תהפכו להיות אוטוריטה בתחום שלכם ומעבר לזה יהיה לכם יותר קל לשווק את עצמכם כי כל השיווק שלכם יהיה מאוד מאוד ממוקד לנישה מסוימת והדבר הכי טוב שיקרה לכם הוא שתוכלו לעלות מחירים כי רק אתם תהיו המומחים בתחום הספציפי הזה ואז תוכלו לבחור מחירים גבוהים יותר.
האם הטיפ הזה עזר לכם לבחור את הבידול העיסקי שלך?
אני רוצה לשמוע מהו הבידול העיסקי שבחרתם ואשמח אפילו לתת פידבק
ניתן להשאיר את התגובה ממש כאן למטה.
אם אהבת את הטיפ הזה עשו לו לייק ושתפו אותו
עם כל חבריכם מדריכי הכושר
ואם עדיין לא נרשמתם לסדרת הטיפים הסודית שלי שתלמד
אתכם כיצד להתפתח טוב יותר בעסק לאימונים אישיים שלכם הרשמו בדף הבית מתחת לסרטון
ומייד תקבלו את הטיפ הראשון.
פוסט מעולה בנושא רונן! הייתי מחדד ומוסיף שתמיד צריך לבוא מנקודת הנחה שלא רק במה אני שונה מהמאמן הממוצע בשוק אלא גם איך אני בתור מאמן כושר יכול לעזור למתאמן הספציפי שפונה אלי טוב יותר מהאחר או במילים אחרות מה המתאמן יקבל ממני שהוא לא יוכל לקבל בשום מקום אחר.
תודה רבה לאון יקירי, אכן. השאלה שעולה בראשו של המתעניין היא: "במה אתה שונה מאחרים". או יותר נכון: "למה דווקא אתה יכול לעזור לי"?
פוסט מעניין וחשוב. תודה רונן!
תודה לך אונור 🙂
פוסט מעולה תודה רבה:) יעל